مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 18:122022-05-18فرهنگي

حداد عادل: نگاشتن کتابی درخصوص شخصیت استاد سمیعی گیلانی ضروری است


به گفته رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با توجه به شخصیت استاد سمیعی و تأثیری که ایشان در مدت 80 سال در فضای ادبی و زبانی ایران داشتند، جا دارد کتابی مستقل راجع به شخصیت ایشان تألیف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حداد عادل عصر امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی در مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی، پدر ویراستاری نوین گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکر می کنم که برای دومین بار مراسم نکوداشت استاد سمیعی را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه آشنایی بنده با استاد سمیعی به بیش از 50 سال می رسد، گفت: استاد سمیعی بر بنده سمت پدری دارد اما از قضای روزگار فرصت دوستی و همکاری با استاد گرانقدر را داشتم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به دوران همکاری و گروهی با استاد سمیعی گیلانی بیان کرد: در تألیف سه جلد کتاب فارسی دوره راهنمایی در اواخر دهه 60 با استاد سمیعی همکاری داشتم و از آن روز تا کنون همواره از حضور ایشان بهره بردم.

عادل با بیان اینکه در این 50 سال همیشه از حضور و دانش استاد سمیعی بهره مند بودم، تصریح کرد: با توجه به شخصیت استاد سمیعی و تأثیری که ایشان در مدت 80 سال در فضای ادبی و زبانی ایران داشتند، جا دارد کتابی مستقل راجع به شخصیت ایشان تألیف شود و بنده نیز سعی می کنم فصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداد عادل: نگاشتن کتابی درخصوص شخصیت استاد سمیعی گیلانی ضروری است

حداد عادل: نگاشتن کتابی درخصوص شخصیت استاد سمیعی گیلانی ضروری است