مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:122022-05-18دانش

عکس کاوشگر مریخ خبرساز شد/بزرگنمایی تصویر، عامل شُبهه بیگانگان فضایی!


این عکس که توسط دوربین دکل (Mastcam) نصب شده روی مریخ نورد کنجکاوی ناسا در روز 7 ماه می (17 اردیبهشت) گرفته شده است، در نگاه اول به ظاهر یک «دریچه» یا «دهانه ورودی» را به تصویر کشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، انتشار یک تصویر از کره مریخ توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا که یک به ظاهر دریچه را روی سطح این سیاره نشان می دهد، خبرساز شده است.

این عکس که توسط دوربین دکل (Mastcam) نصب شده روی مریخ نورد کنجکاوی ناسا در روز 7 مه (17 اردیبهشت) گرفته شده است، در نگاه اول به ظاهر یک دریچه یا دهانه ورودی را به تصویر کشیده است.

امری که باعث شکل گیری فرضیات مختلف درباره موجودات بیگانه هوشمند در سیاره سرخ شده و کاربران درباره منشأ آن به گمانه زنی پرداخته اند.

دامنه این اظهارنظرها و نشر گسترده تئوری های توطئه در این خصوص در شبکه های اجتماعی تا به حدی رسیده که سازمان فضایی آمریکا، ناسا، مجبور به توضیح در مورد این عکس شده است.

یک سخنگوی این سازمان به وبسایت راستی آزمایی اسنوپس گفت این دریچه در واقع یک شکاف سنگی کوچک در حدود 30 سانتی متر در 45 سانتی متر است که به خاطر بزرگ نمایی بسیار بسیار بسیار زیاد تصویر و پرسپکتیو به وجود آمده به شکل یک دریچه کامل به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس کاوشگر مریخ خبرساز شد/بزرگنمایی تصویر، عامل شُبهه بیگانگان فضایی!

عکس کاوشگر مریخ خبرساز شد/بزرگنمایی تصویر، عامل شُبهه بیگانگان فضایی!