مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:222022-05-18سياسي

بپذیریم در گسترش زبان فارسی در جهان کوتاهی کرده ایم


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: زبان فارسی زبان مادری و بزرگترین میراث فکری و فرهنگی ما محسوب می شود و باید بپذیریم در گسترش این زبان کوتاهی کرده ایم.

- ، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هنگام بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: زبان فارسی زبان مادری و بزرگترین میراث فکری و فرهنگی ما محسوب می شود و باید بپذیریم در گسترش این زبان کوتاهی کردیم.

وی با بیان اینکه گسترش زبان فارسی می تواند فرهنگ ایران را در جهان گسترش دهد، ادامه داد: زبان فارسی زبان مادری و بزرگترین میراث فکری و فرهنگی و مهمترین عامل انتقال معارف ما محسوب می شود.

منتظری با بیان اینکه زبان فارسی، زبانی شیرین و جذاب است، گفت: این جذابیت را در ادبیات کهن و معاصر و آثاری همچون بوستان، گلستان و منظومه های عطار می بینیم و ضرورت گسترش این زبان در جهان بر کسی پوشیده نیست.

بنیادهایی مانند بنیاد سعدی باید تصویر روشنی از قلمروی فعالیت های خود در عرصه ملی و بین المللی را توسط رسانه ملی به مردم کشور نشان دهند، بنابراین، نیازمند یک برنامه رسانه ای منسجم برای معرفی این بنیادها هستیم تا مردم آنها را ببینند و با مجموعه فعالیت های آنها آشنا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بپذیریم در گسترش زبان فارسی در جهان کوتاهی کرده ایم

بپذیریم در گسترش زبان فارسی در جهان کوتاهی کرده ایم