مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-18پزشكي

105 هزار بیماردر کشور زیر پوشش انجمن کلیوی قرار دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، اعظم پناهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از 180 شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر 105 هزار بیمار مزمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی زیر پوشش انجمن قرار دارند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه تمام مدیران در سراسر کشور در تلاش هستند و مدیران و خیران خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران کرده اند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی واقعا مظلوم هستند و از روزی که دچار مشکل کلیوی می شوند تا پایان عمر با وضعیت خاصی زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد 30 تا 60 درصد است، تصریح کرد: انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران است تا این بیماران حداقل به زندگی عادی بازگردند، چرا که در هر هفته این بیماران سه بار دیالیز می شوند و هزینه های بالایی به لحاظ رفت و آمد به این بیماران وارد می شود و زندگی این بیماران به دستگاه وابسته است و گاها برخی از آن ها چندین دهه دیالیز می شوند.

پناهی با اشاره به اینکه بیماران پیوندی باید تا آخر عمر تحت مراقبت قرار داشته باشند، گفت: وضعیت اقتصادی کشور متاسفانه مناسب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار بغرنج تر است، چرا که علاوه بر هزینه های عادی زندگی، هزینه درمان روند بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

105 هزار بیماردر کشور زیر پوشش انجمن کلیوی قرار دارند

105 هزار بیماردر کشور زیر پوشش انجمن کلیوی قرار دارند