مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-05-18بين الملل

پنتاگون خودش را از کشتار مردم «باغوز» سوریه تبرئه کرد


تحقیقات داخلی پنتاگون درباره حمله مرگبار سال 2019 به روستای «باغوز» سوریه، نظامیان آمریکایی را تبرئه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از سه سال از کشتار زنان و کودکان در حمله آمریکا به باغوز سوریه، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) مدعی شده که نظامیان آمریکایی در حمله به این روستا مقررات و قواعد مربوط به درگیری یا قانون جنگ را نقض نکردند.

سال گذشته بود که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که گروهی از نظامیان آمریکایی با حمله به باغوز سوریه در تاریخ هجدهم مارس 2019 (27 اسفند ماه 1397) پنهان کاری کردند؛ حمله ای اقدامی که در آن، 64 زن و کودک سوری کشته شدند.

پس از انتشار این گزارش، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از یکی از ژنرال های این کشور خواست که ظرف مدت زمان مشخصی تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد و نتیجه را گزارش کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه راشاتودی ، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از خودش تحقیقاتی کرد و به این نتیجه دست یافت که (ارتش این کشور در حمله به باغوز) هیچ کار اشتباهی نکرد .

بنا بر گزارش این رسانه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعتراف کرد که در این حمله 80 نفر کشته شدند که از این تعداد تنها 16 نفر از تروریست های داعش بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون خودش را از کشتار مردم «باغوز» سوریه تبرئه کرد

پنتاگون خودش را از کشتار مردم «باغوز» سوریه تبرئه کرد