مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-18بين الملل

پیشتازی خراسان جنوبی در عملیات احیای قنوات و مهاجرت معکوس به روستاها


رییس بسیج سازندگی کشور با اشاره به پیشتازی خراسان جنوبی در احیای قنوات، گفت: هشتصد و بیستمین رشته قنات در خراسان جنوبی اخیرا در روستای جنت آباد قائنات افتتاح شد.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، آب مایه حیات این جمله ای است که همیشه شنیده ایم و می شنویم چرا که بدون آب حیات انسان و تمام موجودات زنده در خطر انقراض و نابودی است.

خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که در منطقه شرقی کشور واقع شده و با چندین سال خشکسالی پی در پی منابع آبی زیرزمینی این استان به شدت افت کرده است به گونه ای که برخی از دشت های استان از جمله دشت سرایان به سبب پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی نشست کرده و بخش قابل توجهی از چاه های کشاورزی مسدود شده است.

قنات های خشکیده ای که زندگی می بخشیدند یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی تلاش برای احیا، مرمت و بازسازی قنوات و چشمه های خشیکده یا کم آب خراسان جنوبی است که به آب رساندن این منابع آبی موجب رونق کشاورزی و زراعت در پایین دست و بالادست این چشمه ها و قنات ها شده است.

بسیج سازندگی با هدف اشتغال زایی پایدار در بخش کشاورزی و توسعه و رونق این حوزه و نیز محرومیت زدایی، اقدام به احیای قنات ها و چشمه هایی می کند و در این راستا نیز توفیقاتی را در سال گذشته و جاری کسب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی خراسان جنوبی در عملیات احیای قنوات و مهاجرت معکوس به روستاها

پیشتازی خراسان جنوبی در عملیات احیای قنوات و مهاجرت معکوس به روستاها