مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-18اجتماعي

چند یوزپلنگ نر در یزد باقی مانده است؟


کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: در حال حاضر در مجموعه تحت مدیریت خود 5 یوز نر شناسنامه دارند که احتمالاً 3 فرد از این یوزها زنده هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهدی زارع خورمیزی, کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد در رابطه با آخرین وضعیت جمعیت یوزپلنگ ایرانی در استان یزد اظهار کرد: اواسط دهه 80 حدود 20 فرد یوزپلنگ را در استان شناسایی کرده بودیم اما به دلیل تخریب زیستگاه توسط معادن و جاده سازی, کاهش طعمه های یوز و شکار, این جمعیت رو به کاهش رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه تحت مدیریت خود 5 یوز نر به نام های اردوان, ارسلان, اروان, هومینو و آرش داریم که آرش از طبس به مرزهای یزد رفت و آمد دارد.

در حال حاضر احتمال می دهیم که 3 فرد از این یوزها زنده هستند.

احتمالاً هومینو, اردوان و اردلان زنده هستند و به تازگی از آن ها عکس برداری شده است اما آرش و ارسلان چندسالی است که در جلوی دوربین ظاهر نشده اند.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: موردی که در این میان مهم است تعداد یوزهای ماده ای است که توانایی باروری دارند اما متأسفانه در زیستگاه های جنوبی ما یوز ماده ای مشاهده نشده است و این 3 یوز نر همچنان به جست وجوی بی نتیجه خود برای پیدا کردن یوزپلنگ ماده و جفت گیری احتمالی ادامه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند یوزپلنگ نر در یزد باقی مانده است؟

چند یوزپلنگ نر در یزد باقی مانده است؟