مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 06:222022-05-18بين الملل

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد


خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش دادکه آمریکا در تلاش برای تشویق از سرگیری مذاکرات بین ونزوئلا و مخالفان، برخی از تحریم های اقتصادی علیه این کشور را کاهش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکا نوشت: تصمیم دولت بایدن در کاهش تحریم های ونزوئلا باعث می شود تا شرکت نفت و گاز شورون آمریکا بتواند مجوز مذاکره با شرکت نفت و گاز پترولئوس ونزوئلا را کسب کند.

براساس این گزارش، به رغم کسب مجوز برای انجام مذاکرات، اما شرکت شورون حق انجام هرگونه حفاری و یا صادرات نفت از ونزوئلا را نخواهد داشت.

به نوشته آسوشیتدپرس، با اقدام جدید دولت بایدن برای کاهش تحریم های ونزوئلا، واشنگتن علاوه براین تحریم های کارلوس اریک مالپیکا فلورس یکی از مقامات بلندپایه سابق شرکت نفت و گاز پترولئوس و برادرزاده بانوی اول ونزوئلا را لغو خواهد کرد.

دیپلمات های آمریکایی در تلاش برای تأمین انرژی در سراسر جهان هستند تا بتوانند اختلال ایجادشده در صادرات نفت و گاز روسیه به دلیل تحریم ها یا جنگ را جبران کنند.

در همین رابطه مقام های آمریکایی در اسفند سال گذشته برای نخستین در چند سال اخیر در دیداری دوجانبه با نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد