مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 00:272022-05-17سياسي

توسعه موزه ها اولویت بنیاد مستضعفان/آمادگی برای ایجاد موزه فرش در یزد


رییس بنیاد مستضعفان از آمادگی برای ایجاد موزه فرش در کشور خبر داد و گفت: توسعه ظرفیت های موزه ای را به عنوان یک اولویت پیگیری می کنیم.

- ، پرویز فتاح، سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی موزه ای نور و روشنایی یزد با اشاره به اینکه موزه ها میراث ارزشمند گذشتگان ما هستند و احیای آنها از ضرورت های فرهنگی به شمار می رود، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان موزه ها را با هدف وحدت سلیقه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری احیا و بنا می کند.

وی با تاکید بر اینکه احیا، مرمت، بهسازی و بنای موزه ها از اولویت های بنیاد مستضعفان است، افزود: موزه ها متعلق به مردم هستند و نباید به آنها نگاه سیاسی و سلیقه ای داشت.

فتاح با انتقاد از اینکه برخی موزه ها برای عده ای خاص تدارک دیده شده است، تاکید کرد: موزه ها میراث همه مردم هستند و با همین نگاه، توسعه این فضاها را با جدیت دنیال می کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان از آمادگی برای ایجاد موزه فرش در کشور خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا این موزه را در استان یزد بنا کند اما نیاز به ساختمان برای این مهم وجود دارد و در صورتی که استاندار بنا را تامین کند، به سرعت برای ایجاد موزه فرش اقدام خواهیم کرد.

وی در مورد موزه نور و روشنایی یزد نیز بیان کرد: این موزه سند هنرمندی ایرانیان و فرهنگ اصیل آنهاست و تلاش ما در به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه موزه ها اولویت بنیاد مستضعفان/آمادگی برای ایجاد موزه فرش در یزد

توسعه موزه ها اولویت بنیاد مستضعفان/آمادگی برای ایجاد موزه فرش در یزد