مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 23:022022-05-17اجتماعي

اعتراض به «آلودگی هوا» در سال 1356 شمسی/ 70 سال پیش هم تهران ترافیک داشت


تهرانی ها از دهه 80 با پدیده آلودگی هوا مواجه شدند و دانستند که مونو کسید کربن چیست و گوگرد و ذرات معلق با سلامت انسان چه می کند؛ ولی سابقه آلودگی هوای پایتخت به دهه 50 باز می گردد و حتی پیش از آن! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: اگر گرد و خاک را در نظر بگیریم هوای تهران از خیلی وقت پیش ها آلوده بود؛ ماساجی اینووه سیاح ژاپنی که در عهد مظفری به تهران آمده بود در سفرنامه اش نوشته است: در خیابان های تهران خط آهن برای واگن اسبی کشیده اند و درشکه هم زیاد تردد دارد، اما شهر پر از گرد و خاک است که هم درشکه سواران و هم پیاده ها را آزار می دهد.

از این رو زندگی در تهران برای کسانی که بیماری ریه دارند تحمل ناشدنی است .

اما آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری را که در نظر بگیریم ماجرا به اواخر دهه 20 شمسی می رسد که نخستین زمزمه های حراست از هوای تهران به گوش دولتمردان رسید و بعد در دهه 30 بحث هایی در دولت مطرح شد درباره دود ناشی از اتوبوس های گازوییل سوز و کامیون ها و دود حاصل از کارخانه های اطراف، کوره ها، حمام ها و امثال این ها .

گویا طرح هایی هم مطرح شده بود که البته جدی گرفته نمی شد و در دهه 40 شمسی جمعیت تهران و تعداد خودروهای مونتاژی و وارداتی زیاد و زیادتر شد و ماجرا رسید به دهه 50 شمسی که بالاخره یک قانونی برای آلودگی هوا نوشتند و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به «آلودگی هوا» در سال 1356 شمسی/ 70 سال پیش هم تهران ترافیک داشت

اعتراض به «آلودگی هوا» در سال 1356 شمسی/ 70 سال پیش هم تهران ترافیک داشت