مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 21:122022-05-17بين الملل

نگرانی واشنگتن از کند شدن تیغ تحریم ها/ عقب نشینی از فشار علیه ونزوئلا


در بحبوحه گزارش هایی که از نگرانی دولت آمریکا از کند شدن تیغ تحریم ها خبر می دهند برخی منابع گزارش داده اند واشنگتن قصد دارد فش - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در گفت وگو با رسانه های بین المللی امروز سه شنبه (17 مه/27 اردیبهشت) مدعی شده اند دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا قصد دارد تحریم ها را علیه دولت نیکلاس مادورو ، رییس جمهور ونزوئلا کاهش دهد.

پایگاه مک کلاچی و میامی هرالد به نقل از منابع آگاه مدعی شده اند که دولت بایدن در ازای تعهد دولت مادورو برای گفت وگو با مخالفانش در شهر مکزیکوسیتی (پایتخت کشور مکزیک) حاضر است تحریم ها علیه ونزوئلا را کاهش دهد.

این اقدام از آن جهت حائز اهمیت است که ایالات متحده در سال 2019، هنگامی که قصد داشت در یک کودتا دولت مادورو را سرنگون کند به همراه نزدیک به 60 کشور دیگر خوان گوایدو ، اصلی ترین مخالف دولت را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

این اتفاق از آن جهت که گزارش ها نشان می دهند حاکمیت آمریکا به این نتیجه رسیده که استفاده بی رویه دونالد ترامپ از تحریم ها باعث تضعیف نظام تحریم های آمریکا شده نیز بسیار حائز اهمیت است.

طی سال های اخیر، توسل مفرط آمریکا به تحریم ها بدون توجه به اصل حاکمیت مستقل کشورهای دیگر، نشانه هایی را پدید آورده مبنی بر اینکه این سلاح دائماً د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی واشنگتن از کند شدن تیغ تحریم ها/ عقب نشینی از فشار علیه ونزوئلا

نگرانی واشنگتن از کند شدن تیغ تحریم ها/ عقب نشینی از فشار علیه ونزوئلا