مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 21:022022-05-17پزشكي

10 هزار اسفراینی از فشار خون رنج می برند


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: در اسفراین 10 هزار و 133 نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شده است که برای همه آنها پرونده بهداشتی تشکیل و ماهانه مراقبت های لازم انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسفراین، مریم سلطانی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه طبق آخرین مطالعات مربوط به بررسی عوامل خطر بیماری غیر واگیر درصد فشار خون بالا در کشور 32 و 3 صدم درصد است اظهارکرد: خراسان شمالی با 38 و 71 صدم درصد از میانگین کشوری بالاتر است که زنگ خطر این بیماری را به صدا در می آورد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این بیماری سال 98 در اسفراین 162 مرگ و سال 99 تعداد 188 مرگ ثبت شده است گفت: این در حالی است که میزان آگاهی مردم استان از این بیماری بیش از 54 درصد و کمتر از میانگین کشوری به ثبت رسیده است.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود: تاکنون در اسفراین 10 هزار و 133 نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شده است که برای همه آنها پرونده بهداشتی تشکیل و ماهانه مراقبت های لازم انجام می شود.

سلطانی با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان در گروه سنی 30 به بالا هستند ادامه داد: بدون علامت بودن این بیماری و عدم اطلاع افراد مبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار اسفراینی از فشار خون رنج می برند

10 هزار اسفراینی از فشار خون رنج می برند