مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-05-17دانش

برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سی امین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای اینکه چرخه تبدیل علم و فناوری به محصول در کشور کامل شود باید صنایع، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قوی تر و با برنامه ریزی صحیح وارد کار شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سی امین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دهه 90 میلادی نظام تولید علم و فناوری در جهان تکامل یافت و براساس این نظام زمینه ای فراهم شد که علم و فناوری به محصول تبدیل شود.

وی افزود: با اجرای این نظام محصولات فناورانه خیلی سریع وارد زندگی انسان ها شد و موضوع کاربردی سازی علم نهادینه شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر جهان به دنبال این است که هرچه سریعتر مشکلات را شناسایی کرده و از طریق ایده پردازی به محصول کاربردی دست یابد.

قدسی پور اظهار داشت: در این چرخه موضوع اصلی، تولید علم و نمونه اولیه تحقیقاتی محصول است و پس از آن نمونه صنعتی از طریق شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد طراحی می شود و در نهایت با حمایت شرکت ها و کارخانه های بزرگ محصول تولید انبوه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول

برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول