مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:522022-05-17اجتماعي

خشک شدن 200 هکتار از تالاب انزلی با اجرای آزمایشی طرح بایوجمی


با اجرای آزمایشی طرح بایوجمی 200 هکتار از پناهگاه حیات وحش سرخانکُل تالاب بین المللی انزلی خشک شده است.

- ، رضا زمانی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه احیای تالاب انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالاب انزلی یکی از با ارزش ترین اکوسیستم های حال حاضر دنیا و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و زیستگاه آبزیان ارزشمند استخوانی است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به لزوم همگرایی همه دستگاه ها برای احیای این تالاب بین المللی افزود: 200 هکتار از پهنه این تالاب در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل به دلیل اجرای آزمایشی طرح بایوجمی خشک شده که از سوی محیط زیست پیگیری های قضایی برای مسببان آن صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین گفت: انتظار می رود دستگاه قضا ضمن بررسی ابعاد حقوقی وارد آمدن این خسارت گسترده به تالاب انزلی با عاملان آن برخورد کند.

زمانی به مشکلات عدیده تالاب بین المللی انزلی اشاره و اظهار کرد: علاوه بر ورود فاضلاب های شهرهای همجوار به تالاب انزلی، سالانه 600 هزار تن رسوبات از بالادست نیز به این تالاب سرازیر می شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در سفر استانی به گیلان مبنی بر لزوم احیای تالاب انزلی اضافه کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی نیز بیش از 6 هزار از پهنه تالاب انزلی را در برگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک شدن 200 هکتار از تالاب انزلی با اجرای آزمایشی طرح بایوجمی

خشک شدن 200 هکتار از تالاب انزلی با اجرای آزمایشی طرح بایوجمی