مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:222022-05-17پزشكي

عوامل ابتلا به سرطان روده بزرگ را بشناسیم


سرطان روده بزرگ در کشور های در حال توسعه میزان شیوع اش افزایش پیدا مرده و چاقی، استعمال دخانیات و مصرف الکل و عدم تحرک نقش زیادی به بروز بیماری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس انجمن گوارش و کبد ایران از افزایش سرطان روده بزرگ و عوامل تشدید ایجاد این بیماری خبر داد.

فرهاد زمانی رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران گفت: سرطان روده بزرگ در کشور های در حال توسعه میزان شیوع اش افزایش پیدا مرده و چاقی، استعمال دخانیات و مصرف الکل و عدم تحرک نقش زیادی به بروز بیماری دارند.

آمار ها نشان می دهد که سالی دو میلیون نفر در دنیا به این بیماری شده که نیمی از آمار مربوط به آسیا است.

غذا های سالم و ناسالم در خصوص بیماری سرطان روده بزرگ چیست؟غذای نا سالم حاوی گوشت قرمز همراه با چربی و فست فود و غذا های حاوی سبزی و غلات فراوان نقش محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ و غذای سالم محسوب می شود.

افرادی که سابقه ژنتیکی و خانوادگی دارند قابل پیشگیری نیست، اما سایر موارد قابلیت پیشگیری خواهند داشت و بیماران در مراحل اولیه از عمر طولانی برخوردار هستند.

غربالگری بیماری سرطان روده بزرگ چیست؟بیماران در مراحل ثانویه اگر بیماری شان تشخیص داده شود با جراحی و شیمی درمانی از عمر خوبی برخوردار خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ابتلا به سرطان روده بزرگ را بشناسیم

عوامل ابتلا به سرطان روده بزرگ را بشناسیم