مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-05-17پزشكي

ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست فود ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر فرهاد زمانی روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهانی سلامت گوارش (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) که در محل انجمن برگزار شد، - رییس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست فود ها در ایران و سایر کشور ها رو به افزایش است، به طوری که سالانه 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر فرهاد زمانی روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهانی سلامت گوارش (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) که در محل انجمن برگزار شد، افزود: سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در کشور است که مصرف زیاد غذا های آماده، استفاده از گوشت قرمز بیش از حد نیاز بدن و مواد فرآوری شده ابتلا به این بیماری را در جوانان افزایش داده است.

وی اظهار داشت: کشیدن سیگار، مصرف الکل، چاقی و عدم تحرک نیز از دیگر عوامل خطر زا برای ابتلا به این سرطان است و تشخیص و درمان به موقع می تواند از روند پیشرفت بیماری بکاهد.

وی ادامه داد: مردم بویژه در گروه سنی بالای 50 سال می توانند با مراجعه به مراکز درمانی بصورت رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند که امکانات تشخیص و درمانی برای این نوع سرطان در کشور فراهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست فود ها

ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست فود ها