موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:072022-05-17پزشكي

افزایش سرطان روده به دلیل زیاده روی در مصرف فست فودها


ابتلاء به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست فودها رو به افزایش است، به طوری که سالانه 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

- ، فرهاد زمانی، روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهانی سلامت گوارش (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) که در محل انجمن برگزار شد، افزود: سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در کشور است که مصرف زیاد غذاهای آماده، استفاده از گوشت قرمز بیش از حد نیاز بدن و مواد فرآوری شده ابتلاء به این بیماری را در جوانان افزایش داده است.

وی اظهار داشت: کشیدن سیگار، مصرف الکل، چاقی و عدم تحرک نیز از دیگر عوامل خطر زا برای ابتلاء به این سرطان است و تشخیص و درمان به موقع می تواند از روند پیشرفت بیماری بکاهد.

زمانی ادامه داد: مردم به ویژه در گروه سنی بالای 50 سال می توانند با مراجعه به مراکز درمانی به صورت رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند که امکانات تشخیص و درمانی برای این نوع سرطان در کشور فراهم است.

وی با بیان اینکه با جراحی و رادیوتراپی می توان سرطان روده بزرگ را درمان کرد، گفت: مصرف سبزیجات، غلات و غذاهای دریایی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری مؤثر است.

زمانی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت در هفته جهانی سلامت گوارش به آگاهی در مورد سرطان روده بزرگ تاکید داشته و انجمن های گوارش و کبد را موظف به اطلاع رسانی در مورد این بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرطان روده به دلیل زیاده روی در مصرف فست فودها

افزایش سرطان روده به دلیل زیاده روی در مصرف فست فودها