مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:172022-05-17پزشكي

هشدار دامپزشکی درباره پیشگیری از تب کریمه- کنگو


اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی درباره ضرورت پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر محمود قربان زاده رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: با عنایت به افزایش دمای محیط در روزها و ماه های پیش رو و به تبع آن افزایش فعالیت کنه های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) می شود، برای جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر، منازل، باغات، مراسمات مختلف و .

جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که عمدتا توسط کنه منتقل می شود.

این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می شود.

قربان زاده تاکید کرد: شهروندان از خرید و مصرف گوشت دامی هایی که بصورت غیربهداشتی  و خارج از کشتارگاههای مجاز ذبح وعرضه می شود جدا خودداری کنند و ضمن پرهیز از کشتار دام درمحیط خارج از کشتارگاه، از له کردن کنه بر روی پوست دامها نیز اکیدا خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی درباره پیشگیری از تب کریمه- کنگو

هشدار دامپزشکی درباره پیشگیری از تب کریمه- کنگو