مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-17بين الملل

مالی از تلاش یک کشور غربی برای کودتا در این کشور خبر داد


پس از تظاهرات مردم مالی علیه فرانسه و حضور مردم این کشور با تصاویر رییس جمهور روسیه در خیابان ها، مالی اعلام کرد که یک کشور غربی در تلاش بوده تا در این کشور کودتا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت مالی، شامگاه دوشنبه، اعلام کرد که عده ای از نظامیان مورد حمایت یک کشور غربی در تلاش برای اجرای کودتا در این کشور بوده اند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره ، دولت انتقالی مالی که شورای نظامی این کشور آن را تشکیل داده، در بیانیه مذکور اعلام کرد: در اقدامی خرابکارنه برای در هم شکستن [روند] پوپای بازسای مالی، مشتی از افسران و افسران رده پایین ضد ترقی خواهان سعی بر آن داشتند شامگاه یازدهم و دوازدهم ماه می سال 2022 دست به کودتا بزنند.

دولت انتقالی مالی اشاره کرد: این نظامیان مورد حمایت یک کشور غربی بوده اند و این اقدام به لطف بیداری نیروهای امنیتی و دفاعی و عملکرد حرفه ای آنان خنثی شد.

در این بیانیه از ذکر جزییات بیشتر درباره این اقدام و افراد متهم به انجام آن خودداری شده و تنها عنوان شده است که افراد دخیل در کودتا بازداشت شده اند و محاکمه خواهند شد.

با این حال، یک مقام نظامی که نخواست نامش فاش شود،خبر داد که تعداد کسانی که دستگیر شده اند، حدودا ده نفر بوده است و تلاش برای یافتن دیگر افراد دخیل در کودتا ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالی از تلاش یک کشور غربی برای کودتا در این کشور خبر داد

مالی از تلاش یک کشور غربی برای کودتا در این کشور خبر داد