مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:572022-05-17پزشكي

جوانی جمعیت منوط به افزایش نرخ باروری است


مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت منوط به افزایش نرخ باروری و افزایش جمعیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرناز اهدایی وند، با اشاره به اینکه هفته ملی جمعیت با شعار ایران جوان بمان نامگذاری شده است، اظهار کرد: جمعیت مؤلفه مهم و اساسی اقتدار ملی هر کشور است.

وی با اشاره به اینکه نیروی مولد و جوان به عنوان عامل پایایی یک کشور و یکی از پایه های مهم رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها است، افزود: قطعاً هر جامعه ای برای پیمودن مسیر آینده نیاز به جمعیت جوان دارد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آمارهای باروری در کشور، تاکید کرد: در بند اول سیاست های کلی جمعیت کشور آمده است ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت منوط به افزایش نرخ باروری و افزایش جمعیت است.

وی افزود: میزان باروری کلی تعداد فرزندانی است که یک زن در طول دوره باروری به دنیا می آورد بنابراین نرخ باروری پایین تر از سطح جانشینی (کمتر از 2,1) از چالش های اصلی ما است.

اهدایی وند با اشاره به اینکه الگوی سنی باروری نشان دهنده کاهش میزان باروری در همه سنین از جمله گروه های سنی جوان است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن، متوسط رشد جمعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانی جمعیت منوط به افزایش نرخ باروری است

جوانی جمعیت منوط به افزایش نرخ باروری است