مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-17بين الملل

خطیب زاده: اجازه نمی دهیم هیچ چیز در روابط راهبردی ایران-روسیه خلل ایجاد کند


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر راهبردی بودن روابط میان ایران و روسیه گفت که اجازه نمی دهیم که هیچ چیز خللی در این روابط ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری روسی ریانووستی تصریح کرد که گسترش ناتو و بی اعتنایی غرب به ملاحظات امنیتی روسیه، دلایل وضعیت فعلی اوکراین است و ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد .

خطیب زاده با تأکید بر تداوم تلاش ایران برای برقراری صلح میان مسکو و کی یف ادامه داد: ما فکر می کنیم که ریشه تمام چیزهایی که امروز شاهد آن هستیم، گسترش ناتو یا نادیده گرفتن حقایق اروپا، در حقیقت بی اعتنایی کشورهای غربی به ملاحظات سیاسی و امنیتی شمار کشورها به ویژه روسیه و توافقاتی است که یکدهه پیش نهایی شده بود .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تلاش ایران برای برقراری صلح میان روسیه و اوکراین گفت: ایران در صدد است تا دور جدیدی از تلاش ها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین را آغاز کند .

وی همچنین در خصوص روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: روابط میان تهران و مسکو یک رابطه راهبردی است و اجازه نمی دهیم تا هیچ چیز در این روابط خلل ایجاد کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب زاده: اجازه نمی دهیم هیچ چیز در روابط راهبردی ایران-روسیه خلل ایجاد کند

خطیب زاده: اجازه نمی دهیم هیچ چیز در روابط راهبردی ایران-روسیه خلل ایجاد کند