مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-17سياسي

لزوم ارتقای دانش و سواد میراثی جامعه در هفته میراث فرهنگی


معاونت میراث فرهنگی با انتشار بیانیه ای، هدف از برگزاری هفته میراث فرهنگی را ارتقای دانش و سواد میراثی جامعه عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در بیانیه معاونت میراث فرهنگی به مناسبت هفته میراث فرهنگی آمده است:  ایران عزیز با تاریخ و قدمتی کهن و تمدنی عظیم سابقه ای به قدمت تاریخ دارد.

آثار باقی مانده از گذشتگان و نیاکان ما در قالب میراث فرهنگی منحصربه فرد و غیرقابل جایگزین و دارای ارزش، احترام و اعتبار جهانی، به یادگار برای ما باقی مانده است که امروزه وظیفه آحاد ایرانیان را در هر جای جهان که هستند در حفظ، احیا، صیانت و نگهداری و نیز معرفی و تبلیغ آن را بس خطیر و سنگین کرده است.

  میراث فرهنگی ملموس، ناملموس و طبیعی که در ایران فرهنگی جای دارد، در جهان رخ نمایی می کند و گویای تاریخ کهن این سرزمین است.

  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اغتنام از فرصت روز جهانی موزه ها (18 می)، روز 28 اردیبهشت را آغاز هفته میراث فرهنگی نامیده است و برنامه های مختلف و متنوعی را در سراسر کشور اجرا می کند.

  هدف از برگزاری هفته میراث فرهنگی، ارتقای دانش و سواد میراثی جامعه، معرفی بهتر و بیشتر میراث فرهنگی از طریق رسانه ها، جلب همکاری بیشتر نخبگان، انجمن ها و تشکل های مردم نهاد و بهره گیری از فرصت به دست آمده برای بیان خدمات و عملکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ارتقای دانش و سواد میراثی جامعه در هفته میراث فرهنگی

لزوم ارتقای دانش و سواد میراثی جامعه در هفته میراث فرهنگی