مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 10:172022-05-17اقتصادي

مثلث بانک، مردم، دولت در بانک مرکزی باز تعریف می شود


اگر تمام منابعی که برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته می شود، تنها از مانده سپرده ها تأمین شود، می توان انتظار داشت که مشکلی در شرایط اقتصاد کلان و بازار پول پدید نیاید.

- همانطور که صالح آبادی بارها و از ابتدای آغاز فعالیتش در کسوت ریاست کل بانک مرکزی بارها تأکید کرده است محورهای اصلاح نظام بانکی بر روی سه رکن اصلی یا همان اصلاح رابطه دولت با بانک ها و بانک مرکزی، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک ها و بانک ها با مشتریان را استوار شده است.

اگر حلقه نخست ارتباط و ارائه خدمات را صف بانک ها و یا نقاطی در بانکداری الکترونیک که همان ارائه خدمات به مشتریان است به حساب آوریم، آنگاه اصلاح رابطه بانک ها با مشتریان اهمیت دو چندان می یابد و در این زمینه اصلاح رابطه بانک و مشتری از سوی هر دو رکن امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و باید فرهنگ اعتباری و همچنین نوع نگاه به نحوه تسهیلات دهی از وثیقه گیری به اعتبارسنجی تغییر کند.

در صورتی که بخواهیم نگاهی جامع به این مهم داشته باشیم، می توان این موضوع را در ارتقای نظام تأمین مالی خرد مشتریان حقیقی و توسعه شمولیت مالی دانست، در تعریفی عمومی شمولیت مالی به معنای ارائه خدمت مالی ارزان قیمت به بخش کم درآمد یا کم بهره مند جامعه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثلث بانک، مردم، دولت در بانک مرکزی باز تعریف می شود

مثلث بانک، مردم، دولت در بانک مرکزی باز تعریف می شود