مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-05-17سياسي

تاکایف: پیمان امنیت جمعی باید به فعالیت های حافظ صلح سازمان ملل بپیوندد


رییس جمهور قزاقستان در نشست سران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی بر لزوم مشارکت این سازمان در عملیات حفظ صلح سازمان ملل اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست بر لزوم مشارکت سازمان پیمان امنیت جمعی در عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: پیمان امنیت جمعی به مکانیزمی موثر برای همکاری چندجانبه تبدیل شده است.

بنابر سخنان تاکایف، زمان آن رسیده تا به دنبال اتصال پیمان امنیت جمعی به فعالیت های حفظ صلح سازمان ملل باشیم، زیرا این اقدام به نظر موقعیت حقوقی این سازمان را تقویت و مشارکت آن در عملیات بین المللی برای حفظ صلح را تضمین می کند.

وی در بخش دیگری با تاکید گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی باید تمام تهدیدات احتمالی را در نظر بگیرد و به تضمین امنیت مرزهای جنوبی آسیای مرکزی توجه بیشتری داشته باشد.

انتظار می رود در پایان این نشست اعلامیه شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی به امضا می رسد.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک سازمان بین المللی در زمینه مسائل امنیتی است که در حال حاضر شامل 6 کشور از جمله ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکایف: پیمان امنیت جمعی باید به فعالیت های حافظ صلح سازمان ملل بپیوندد

تاکایف: پیمان امنیت جمعی باید به فعالیت های حافظ صلح سازمان ملل بپیوندد