مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-05-17پزشكي

در هوای آلوده چی بیشتر بخوریم؟/کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند


استاد تغذیه دانشگاه با بیان اینکه در روزهای آلودگی هوا باید آب زیاد مصرف کنیم، گفت: میوه های رنگین و سبزیجات متنوع بیشتر مصرف شود؛ ضمن اینکه افراد دچار کم خونی باید بیشتر مواظب خود باشند.

- ضیاءالدین مظهری، استاد تغذیه دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره مهمترین موادی که در آلودگی هوا باید بیشتر مصرف شود؟ ، بیان داشت: مردم باید از آب فراوان بهره گیرند؛ البته نه مصرف چای و نوشابه؛ چرا که یکی از عواملی که می تواند دفع مواد سمی محلول در آب را از طریق ادرار، مدفوع و عرق کردن برطرف کند، آب است.

وی با بیان اینکه استفاده از سبزیجات و میوه های سبز که آنتی اکسیدان داشته بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: این مواد محلول و غیر محلول می تواند با ریزمغذی های فراوان خود که از نظر مواد معدنی ویتامین های محلول در آب مثل ویتامین سی، منیزیم و پتاسیم دارند داروهایی هستند که طبیعت در فصول مختلف در اختیار بدن قرار می دهد.

این استاد تغذیه دانشگاه با تأکید بر اینکه باید مصرف میوه های رنگین مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: قیمت و درشتی میوه مهم نیست، بلکه فقط استفاده از میوه ها به مقدار مناسب و رعایت تعادل و تناسب و تنوع می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هوای آلوده چی بیشتر بخوریم؟/کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند

در هوای آلوده چی بیشتر بخوریم؟/کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند