مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-17پزشكي

با یوگا ریه هایتان را از آلودگی هوا پاکسازی کنید


در زمان شیوع بیماری کرونا هم این تکنیک تنفسی به افرادی که ریه هایشان درگیر بیماری کرونا شده، کمک می کند تا ریه هایشان را پاکسازی کنند.

- به گفته رییس کمیته یوگای کرمانشاه با انجام برخی تکنیک های یوگا می توان ریه ها را از ذرات معلقی که از طریق هوای آلوده وارد آن شده پاکسازی کرد.

رویا نیک نیا در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به پیامدهای منفی ورزش در هوای آلوده، اظهار کرد: باتوجه به اینکه افراد حین ورزش کردن دم و بازدم های عمیقی دارند، بنابراین اگر هوا آلوده و دارای گرد و غبار باشد، زمینه ورود حجم بالایی از ذرات معلق به بدن فراهم می شود.

وی ادامه داد: معمولا ذرات معلقی که اندازه آنها 2.

5 میکرون است در ریه انسان رسوب می کنند که میزان ذراتی با این انداره در هوای آلوده چندین برابر نسبت به هوای معمولی است، لذا ورزش کردن در چنین هوایی باعث می شود تا حجم زیادی از این ذارت معلق وارد ریه افراد شده و در آنجا رسوب کند.

رییس کمیته یوگای کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این شرایط انجام برخی ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و دویدن در فضای باز هنگامی که هوا آلوده است، نه تنها سلامتی را برای فرد به ارمغان نمی آورد، بلکه پیامدهای منفی را برایش به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با یوگا ریه هایتان را از آلودگی هوا پاکسازی کنید

با یوگا ریه هایتان را از آلودگی هوا پاکسازی کنید