مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 01:422022-05-16اقتصادي

توصیه ها به شالیکاران مازندرانی/ ضرورت مدیریت مصرف و پرهیز از کشت دوم برنج


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به کاهش بارندگی در استان گفت: مدیریت مصرف و صرفه جویی در آب، کشت گیاهان کم آب طلب و پرهیز از کشت دوم برنج و نوبت بندی در تقسیم آب از مسائل مهمی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

-  محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه استان از سال گذشته دچار کاهش بارندگی و آوردهای رودخانه ای شد، اظهار کرد: با توجه به ذخیره آب در مخازن سدها توانستیم از آن عبور کنیم ولی در سال آبی جاری و پیش بینی های هواشناسی به دلیل کاهش مخازن سدها وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت منابع آب و بارش های گذشته نشان دهنده این است که سال خشک و سختی را پیش رو داریم و ضرورت دارد با همکاری مردم و همچنین توجه به توصیه ها بتوانیم از این سال سخت عبور کنیم،گفت: در مناطقی از پایین دست سد شهید رجایی بحث نوبت بندی آب کشاورزی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران بیان کرد: با همه کمبودها وظیفه ما این است بحث نوبت بندی تناوبی آب را در دستور کار داشته باشیم و وظیفه مردم هم بحث صرفه جویی است.

این مسؤول  با اعلام اینکه شرق استان نیز با وجود مشکلات کم آبی، در حال مدیریت است، تصریح کرد: حتی منطقه هراز و رودخانه ها نیز کم آب شدند که لازم است بح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه ها به شالیکاران مازندرانی/ ضرورت مدیریت مصرف و پرهیز از کشت دوم برنج

توصیه ها به شالیکاران مازندرانی/ ضرورت مدیریت مصرف و پرهیز از کشت دوم برنج