مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 01:022022-05-16پزشكي

از هر چهار همدانی، یک نفر درگیر «قاتل خاموش»


خبرگزاری فارس- همدان، چندی پیش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش فشار خون در سنین 18 سال به بالا در همدان ابراز نگرانی کرد و از وجود چالش های زیادی نسبت به بیماری های غیرواگیر در ایام پساکرونا خبر داد که می طلبد جامعه کنترل لازم را نسبت به این بیماری داشته باشد.

امروز 27 اردیبهشت مصادف با (17 ماه می) توسط اتحادیه جهانی فشارخون بالا، به نام روز جهانی فشار خون در گسترش آگاهی نسبت به این بیماری، راه های پیشگیری، شناسایی و کنترل آن  نامگذاری شده و فرصتی است تا به سراغ مسئول مربوطه برویم و از این بیماری که به قاتل خاموش معروف است، بیشتر بدانیم.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی همدان به شعار امسال روز جهانی فشار خون اشاره کرد و گفت: با اندازه گیری دقیق فشار خون و کنترل مطلوب آن، می توان زندگی با کیفیت و عمر طولانی تری داشت و افراد باید به این مسئله توجه شایانی داشته باشند.

راضیه سادات میرمعینی با بیان اینکه فشار خون بالا متهم ردیف اول در مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر است افزود: فشار خون بالا یکی از مهمترین  عوامل خطر قابل تغییر در ناتوانی و مرگ زودرس ناشی از بیماریهای قلبی، بیماریهای مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر چهار همدانی، یک نفر درگیر «قاتل خاموش»

از هر چهار همدانی، یک نفر درگیر «قاتل خاموش»