مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 23:022022-05-16اقتصادي

ارز ترجیحی به نام مستضعفان و به کام ثروتمندان!


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: ما همواره در بازتوزیع ثروت و درآمد دچار مشکل بوده ایم و تخصیص ارز ترجیحی هم مانع فشار بر معیشت و زندگی اقشار کم درآمد جامعه نشد.

- محمد فرشکاران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: اقتصاد ایران در تحریم است و هر لحظه این تحریم رصد می شود؛ پیامدهای اقتصادی دنیا و تغییر تعادل های اقتصادی هم اثرات این تحریم ها را تشدید می کند.

وی افزود: در واقع یک سری از متغیرهای برونزا در این ارتباط موثر هستند و دشمنان قسم خورده به مفهوم محدودگر کامل عمل می کنند.

فرشکاران تصریح کرد: با توجه به متغیرهای درونزا این را تشخیص داده بودیم که مدیریت ارز ترجیحی مشکل ساز بوده و ایجاد رانت می کند و در عرصه های مختلف تولید ارز ترجیحی تخصیص یافته ولی مابه ازای آن کالای مصرفی مورد نیاز وارد نشده و ارز ترجیحی بیشتر منشا فساد و افزایش قاچاق کالا و دارو شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: تخصیص ارز ترجیحی بیشتر به این سمت و سو رفت که تولید کننده برای واردات مواد اولیه و پایین آوردن هزینه تولید رانت عظیمی دریافت کرده ولی با نرخ آزاد محصول خود را به فروش رساند و از دو منشاء صاحب نفع شود و سودهای هنگفت به جیب زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز ترجیحی به نام مستضعفان و به کام ثروتمندان!

ارز ترجیحی به نام مستضعفان و به کام ثروتمندان!