مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 17:422022-05-16سياسي

صدور دستور قضایی برای بازسازی آب انبار قدیمی پایتخت


سرپرست دادسرای ناحیه 12 تهران با حضور در آب انبار قدیمی تهران دستوراتی به اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری تهران مبنی مرمت، بازسازی و حفظ این آثار باستانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، رحیم گل زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 12 در راستای موضوع حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و احیا حقوق عامه و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از تخریب میراث فرهنگ از یکی از آب انبارهای قدیمی تهران بازدید کرد.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 12 در حاشیه این بازدید بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مردمی مبنی بر ایجاد حفره در آب انبار قدیمی تهران واقع در خیابان مصطفی خمینی و ایجاد خطرات جانی برای بازدید کنندگان و همچنین تخریب آثار ملی و باستانی، برای بررسی موضوع اقدامات قضایی آغاز شد.

وی افزود: در قسمت زیرین این محل محوطه ای به مساحت یک هزار و 500 متر مربع وجود دارد که مربوط به دوره سلجوقیان است و معماری بسیار زیبایی دارد که جزو آثار باستانی و فرهنگی کشور است.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به رفع خطر جانی برای بازدید کنندگان از این مجموعه حفاظت از آثار ملی و باستانی، جلساتی با شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی برگزار کردیم و مقرر شد که نهادهای مربوط به موضوع پای کار بیایند تا این بنا مرمت و آسیب های موجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور دستور قضایی برای بازسازی آب انبار قدیمی پایتخت

صدور دستور قضایی برای بازسازی آب انبار قدیمی پایتخت