مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 17:072022-05-16سياسي

رییس نمایشگاه کتاب: 25 هزار پروانه نشر داده شده ولی 1000 کتابفروشی داریم!


رییس نمایشگاه کتاب تهران صدور 25 هزار پروانه نشر را فاقد تناسب با ظرفیت صنعت نشر و به منزله آسیب جدی به بدنه فرهنگ کشور دانست و گفت: این تعداد پروانه در حالی صادر شده که ما هزار کتاب فروشی در کشور داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، یاسر احمدوند رییس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه کتاب تصریح کرد: صدور 25 هزار پروانه نشر فاقد تناسب با ظرفیت صنعت نشر و به منزله آسیب جدی به بدنه فرهنگ کشور است.

این تعداد پروانه در حالی صادر شده که ما هزار کتاب فروشی در کشور داریم؛ در حالی که تعداد کتاب فروشی ها باید بیشتر از تعداد ناشران باشد.

کدام ناشران می توانند در نمایشگاه حاضر شوند؟ وی با بیان اینکه مطابق قوانین، ناشری که حداقل شرایط از جمله انتشار 40 عنوان کتاب و در بخش کودک 45 عنوان کتاب در سال داشته باشد، می تواند در نمایشگاه کتاب ثبت نام کند، متذکر شد: در این نمایشگاه 2800 ناشر شرکت کرده اند که از این تعداد 1700 ناشر در بخش حضوری نمایشگاه هستند و همزمان در بخش مجازی نیز این تعداد حضور یافته اند.

به گفته رییس نمایشگاه کتاب تهران هزار و 100 ناشر را نیز در بخش مجازی نمایشگاه مستقر شده اند و بررسی ها نشان می دهد از برگزاری نمایشگاه در مصلی بیش از برگزاری در شهر آفتاب رضایت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس نمایشگاه کتاب: 25 هزار پروانه نشر داده شده ولی 1000 کتابفروشی داریم!

رییس نمایشگاه کتاب: 25 هزار پروانه نشر داده شده ولی 1000 کتابفروشی داریم!