مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:572022-05-16سياسي

پای آفات بر شکوه 127 ساله شوکت آباد/خشکسالی متهم ردیف اول


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: موقوفه منفعتی شوکت آباد قدمتی 127 ساله داشته که درختان خشک آن به دلیل خشکسالی و آفات کرم خراط و سوسک سرشاخه قطع می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام پرویز بخشی پور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به وجود حدود 10 هزار موقوفه با 50 هزار رقبه در استان، اظهار کرد: واقف، ملک باغ و عمارت شوکت آباد را به شکل موقوفه منفعتی وقف کرده است که باید در آمد آن در جهت نیات واقف مانند تعزیه امام علی (ع) و امام حسین (ع) و ائمه اطهار، مدرسین و طلاب علوم دینی، اطعام و غیره هزینه شود.

وی قدمت این موقوفه را حدود 127 سال دانست و گفت: در چند سال گذشته خشکسالی و آفات کرم خراط و سوسک سرشاخه به درختان مثمر این باغ آسیب رسانده اند به طوری که مجبور شدیم درخت های خشک شده را قطع کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور از لایروبی قنات موجود در این موقوفه خبر داد و افزود: در سال های گذشته آب این قنات حدود 40 لیتر در ثانیه بود که به حدود 20 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که چند روز قبل معاون استاندار و فرماندار بیرجند از این باغ داشتند، مقرر شد علاوه بر اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: همچنین میراث فرهنگی استان هم با حدود دو میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور مرمت و بازسازی استاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای آفات بر شکوه 127 ساله شوکت آباد/خشکسالی متهم ردیف اول

پای آفات بر شکوه 127 ساله شوکت آباد/خشکسالی متهم ردیف اول