مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:122022-05-16پزشكي

پشه «ائدس» در کشور مشاهده شد


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پشه« ائدس» در کشور رؤیت شده و این پشه می تواند ناقل بسیاری از بیماری های ویروسی باشد.

- شیراز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پشه ائدس در کشور رؤیت شده و این پشه می تواند ناقل بسیاری از بیماری های ویروسی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز جمله موضوعاتی است که منجر به از بین رفتن افراد متعددی شده است و این در حالی است که نباید بیماری های واگیر را فراموش کرد اما 85 درصد از مرگ و میرها به علت بیماری های مزمن نظیر فشار خون، قلب و عروق، سرطان و تصادفات رخ می دهد.

به گفته این مقام مسئول حجم قابل توجه ای از بیماری های مزمن قابل پیشگیری است و می توان از عوارض مربوطه نیز جلوگیری کرد این در حالی است که سبک زندگی سالم می تواند از فشار خون جلوگیری کند، اگر در زندگی از مصرف بیش از حد نمک جلوگیری شود می توان انتظار داشت که بیماری فشار خون را کاهش داد.

دکتر رضاییان زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تلاش است تا با برنامه ریزی زمینه کنترل این بیماری ها را فراهم کرد این در حالی است که 27 اردیبهشت ماه روز جهانی فشار خون بوده و باید تمامی افراد جامعه در این حوزه کنترل شوند.

وی افزود: با صنعتی تر شدن جوامع مشکلات روانی و اختلالات روان بیشتر از گذشته بروز می دهد و پیمایش در این حوزه نیز باید صورت بگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه «ائدس» در کشور مشاهده شد

پشه «ائدس» در کشور مشاهده شد