مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-16سياسي

ثبت 20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تشکیل پرونده 20 اثر منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی از استان مرکزی به ثبت ملی رسیده است.

- ، با بیان اینکه در سال گذشته با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تشکیل پرونده 20 اثر منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی از استان مرکزی به ثبت ملی رسید، اظهار کرد: تلاش برای ثبت ملی آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و … در استان مرکزی از مهمترین اقدامات برای حفاظت از آن ها است.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده 20 اثر استان و ارسال به وزارتخانه متبوع موفق به ثبت آنها در لیست فهرست آثار ملی کشور شدیم که این آثار به تفکیک شامل 7 اثر در فهرست آثار غیرمنقول، 3 اثر در فهرست میراث طبیعی ملی، 5 اثر در فهرست آثار ناملموس و 5 اثر در فهرست آثار منقول بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به مرمت 41 شیء تاریخی، فرهنگی در سال 1400 گفت: بیشتر این اشیا گچی و فلزی بوده اند که از مهمترین آنها می توان به سکه های فلزی تاریخی و همچنین قطعه گچی از مسجد جامع ساوه مربوط به دوره سلجوقی اشاره کرد که استحکام بخشی، پاکسازی و اسیدزدایی شدند.

مرزبان با اشاره به ثبت تعداد 220 شیء تاریخی موجود در موزه های استان در سامانه جام گفت: این اشیا شامل اموال تاریخی، دولتی و خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور

ثبت 20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور