مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 12:172022-05-16سياسي

اندیشه های مختومقلی تبیین شود/ مختومقلی برای تقریب مذاهب تلاش کرد


نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است در ارتباط بین الملل و کشورهای دیگر برای تبیین اندیشه های مختومقلی فراغی سرمایه گذاری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امانقلیچ شادمهر امروز در همایش بزرگداشت شاعر و عارف ترکمن مختومقلی فراغی در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: با همکاری علاقمندان، سه کتاب خلوت نشین عشق در مورد عرفان و عشق، فرهنگ کاربردی آیات و احادیث در اشعار مختومقلی و فراغی عشق است به فارسی چاپ شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که مختومقلی فراغی درد عشق را چاشنی اشعار خود می کند به عطار شبیه بوده، زمانی که در اشعار خود پند و نصیحت می کند به سعدی و زمانی که عرفان ملایم در شعرش به کار می برد به مولوی و تنوع اشعارش به حافظ شبیه است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مختومقلی فراغی تنها شاعری بوده که در میان ملل ترک از هویت قومی درآمده و به اوج هویت ملی رسیده و اکنون در کشورهای مختلف برای بزرگداشت این شاعر عارف جشنواره ها و فیستوال های مختلف برگزار می شود.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که در کشور ما کنگره و جشنواره و همایش های مختلفی به صورت خودجوش و مردمی برگزار شده و دولت تاکنون کار خاصی در این خصوص انجام نداده و نگرانی بنده این است که شخصیت این شاعر نیز توسط کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه های مختومقلی تبیین شود/ مختومقلی برای تقریب مذاهب تلاش کرد

اندیشه های مختومقلی تبیین شود/ مختومقلی برای تقریب مذاهب تلاش کرد