مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-16اقتصادي

نیاز 70 هزار میلیارد تومانی تهران برای تکمیل ایستگاه های مترو


مدیرعامل شبکه خطوط مترو تهران گفت:برای تکمیل ایستگاههای باقی مانده و همچنین ساخت و بهره برداری از ایستگاه ها و مسیرهای توسعه ای خطوط ، به 70 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

- ، مسعود درستی گفت: در حال حاضر قطارهای مترو با تردد در 252 کیلومتر مسیر خطوط احداث شده شبکه مترو پایتخت و نیز مسافرگیری در 142 ایستگاه، مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

تکمیل شبکه موجود مشتمل بر خطوط یک تا هفت و طرح های توسعه ای، نیازمند افتتاح 33 ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهره برداری از تونل های ساخته شده به 298 کیلومتر برسد.

وی ادامه داد: مضاف بر این، مبحث مهم احداث و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های مترو و نیز ساخت پست های برق باقی مانده را پیش رو داریم که لازمه تحقق تمام آنچه گفته شد، تأمین مبلغی در حدود 70 هزار میلیارد تومان است.

در کنار توسعه سخت افزاری ساختار شبکه مترو تهران، باید حدود 1500 واگن نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطارها در تمام خطوط موجود را به میزان قابل قبول کاهش داد؛ تأمین منابع مالی مرتبط با ناوگان البته حسب ضوابط و قوانین، عمدتاً باید توسط دولت محترم صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به طرح های توسعه ای خطوط موجود و همچنین خطوط جدید مصوب در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت اشاره کرد و اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز 70 هزار میلیارد تومانی تهران برای تکمیل ایستگاه های مترو

نیاز 70 هزار میلیارد تومانی تهران برای تکمیل ایستگاه های مترو