مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-16اقتصادي

مبارزه با سن در 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان از انجام مبارزه با آفت سن در 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: این اقدام مستمر در نقاط مستعد صورت می گیرد.

- ، عباس مشیریان ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری و پوره در 18 هزار و 785 هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد، ابراز داشت: این میزان برای اراضی گندم 12 هزار و 445 هکتار و برای جو شش هزار و 340 هکتار را شامل می شود.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین مبارزه با آفت غلات در اراضی گندم و جو متعلق به شهرستان گرمسار است، افزود: ترتیبی اتخاذ داده شد تا برای حفظ کیفیت غلات استان این مبارزه با آفت سن در شهرهای استان سمنان به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه آرادان در جایگاه بعدی سطح مبارزه با آفت سن قرار دارد، ابراز داشت: میامی، سرخه، سمنان، دامغان و شاهرود ازجمله شهرهایی هستند که کار مبارزه با آفت سن برای مزارع آن ها در حال انجام است.

مشیریان بابیان اینکه تاریخ ریزش سن از 20 اسفندماه سال گذشته بوده است، تصریح کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین ماه آغازشده است.

وی افزود: از کشاورزان استان سمنان درخواست می شود تا برای افزایش کیفیت گندم های تولیدی، در راستای مبارزه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن در 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد

مبارزه با سن در 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد