مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:222022-05-16اقتصادي

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز وزارت بهداشت به تجهیزات پزشکی را تامین کنند


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات پزشکی وارداتی است، گفت: وزارت بهداشت خودش در این بخش مشکل دارد و لازم است حمایت های پیش بینی شده در قانون، - حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه این کمیسیون مستمرا بر بازار دارو و تأثیر اصلاح یارانه ها بر آن نظارت می کند، اظهار داشت: با توجه به اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و حذف ارز ترجیحی و با توجه به اینکه دولت چند بار اعلام کرده که قیمت دارو افزایش نمی یابد، قضاوت درباره تأثیرات اصلاح یارانه ها بر بازار دارو زود است.

وی افزود: فعلا پیامدهای وضعیت فعلی بر بازار دارو را مستمرا بررسی می کنیم و فکر می کنم تأثیر تصمیمات اخیر بر این بازار تا دو سه هفته دیگر خودش را نشان دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این گفته شده که 90 قلم دارو ارزان شده است؛ این 90 قلم دارو عمدتا داروهایی هستند که پیش از این در لیست بیمه نبوده اند و حالا با قرار گرفتن در پوشش بیمه ارزان شده اند.

شهریاری همچنین به بازار تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در رابطه با تجهیزات پزشکی نگرانیم، چراکه اگر ارز ترجیحی این حوزه حذف شود و به سرعت حمایت جبرانی صورت نگیرد، مردم در بسیاری از عمل های جرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز وزارت بهداشت به تجهیزات پزشکی را تامین کنند

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز وزارت بهداشت به تجهیزات پزشکی را تامین کنند