مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-16اقتصادي

بازار از حالت هیجانی خارج شد/ ارز 4200 تومانی فسادزا و رانت آور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح مردمی سازی یارانه ها و برشمردن نقاط قوت و ضعف، راهکارهای ارتقاء اجرای بهتر آن اظهار کرد: در این امر شکی وجود ندارد که نظام پرداخت یارانه در کشور نیاز به اصلاحاتی داشت حتی در زمان دولت قبل که در سال 1397 ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی ابداع شد، 25 کالا مشمول پرداخت این یارانه گردید که در مراحل بعدی 20 قلم کالا حذف شد.

وی افزود: در واقع دولت قبل که خود مبدع ارز ترجیحی بود، متوجه این امر شد که تا چه اندازه این طرح می تواند موجب ایجاد فساد و رانت شده ،بهره وری واحدهای تولیدی کشاورزی که کالاهای مورد نیاز و مواد اولیه کشاورزی را تامین می نمایند، کاهش داده همچنین قاچاق کالاهای اساسی را افزایش ده.

فتحی گفت: در کشوری که گندم 665 یا 900 تومانی به نانوایی ها و 2700 تومانی به صنف و صنعت ارائه می شود، طبیعی است که اگر در کشورهای پیرامونی قیمت گندم 12 هزار تومان باشد، گندم کشور به سمت این کشورها سرازیر گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی،هر اندازه سیستم نظارتی دقیق شود و با برخوردهای فیزیکی و تعزیزاتی با این امر مقابله گردد؛ عملاً تلاش برای سرازیر نمودن این کالا به کشورهای پیرامونی ادامه خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار از حالت هیجانی خارج شد/ ارز 4200 تومانی فسادزا و رانت آور است

بازار از حالت هیجانی خارج شد/ ارز 4200 تومانی فسادزا و رانت آور است