مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-05-16بين الملل

لندن: بلاروس هنوز در جنگ اوکراین مستقیماً درگیر نشده است


بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اذعان به اینکه نیروهای بلاروس از آغاز جنگ اوکراین تاکنون دخالت مستقیمی نداشته اند، گفت اما از خاک این کشور برای پیشروی نیروهای روس استفاده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم گمانه زنی های کشورهای غربی مبنی بر مشارکت نظامی ارتش بلاروس در عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، اما لندن به عدم درگیری نیروهای بلاروسی در این مناقشه اعتراف کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) ادعا کرد: به دنبال فعالیت رزمایشی در اوایل ماه جاری، بلاروس از استقرار نیروهای عملیات ویژه خود در امتداد مرز اوکراین و همچنین یگان های پدافند هوایی، توپخانه ای و موشکی در میدان های آموزشی در غرب این کشور خبر داد .

به نوشته وبگاه  این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: حضور نیروهای بلاروس در نزدیکی مرز، احتمالاً نیروهای اوکراینی را در این منطقه ثابت خواهد کرد، بنابراین آنها نمی توانند برای پشتیبانی از عملیات [علیه روسیه] در دونباس مستقر شوند .

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود اذعان کرد: علیرغم گمانه زنی های اولیه، تا به امروز نیروهای بلاروس مستقیماً در درگیری [روسیه و اوکراین] دخالت نداشته اند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن: بلاروس هنوز در جنگ اوکراین مستقیماً درگیر نشده است

لندن: بلاروس هنوز در جنگ اوکراین مستقیماً درگیر نشده است