مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:072022-05-16اجتماعي

کشاورزان بوشهری بقایای کشت گندم خود را نسوزانند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کشاورزان استان از سوزاندن بقایای کشت گندم خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، فرهاد قلی نژاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله پس از برداشت محصول گندم در مزارع برخی از کشاورزان مبادرت به آتش سوزی کاه و کلش و بقایای کشت در سطح مزارع می نمایند که این اقدام علاوه بر آلودگی هوا، موجب تخریب و خسارت به بافت خاک خواهد شد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در مزارع و کاه و کلش و بقایای کشت موجب ایجاد آلودگی هوا و همچنین آسیب به بافت خاک شده که آسیب به بافت خاک بسیار جدی است.

بنابراین وفق قوانین و مقررات سوزاندن بقایای کشت ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: از عموم کشاورزان تقاضا داریم است پس از برداشت محصول از سوزاندن بقایای کشت خودداری کنند.

بقایای کشت گندم شامل کاه و کلش باقیمانده به عنوان خوراک دام ارزش اقتصادی داشته که سوزاندن آن موجب ایجاد آلودگی و از بین رفتن موجودات زنده خاک و خسارت به بافت خاک می شود.

سوزاندن بقایای کشت گندم در مزارع کشاورزی پس از برداشت، علاوه بر آسیب جدی به بافت ارزشمند خاک، موجب ایجاد آلودگی هوا شده که به استناد ماده 20 قانون هوای پاک، هرگونه سوزاندن بقایای گیاهان اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلفین به جزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان بوشهری بقایای کشت گندم خود را نسوزانند

کشاورزان بوشهری بقایای کشت گندم خود را نسوزانند