مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:072022-05-16دانش

تاریخچه المپیاد ورزشی دانشجویی کشور/ دومین میزبانی دانشگاه تبریز


دانشگاه تبریز بعد از 25سال میزبان المپیاد ورزشی دانشگاه های کشور انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تابستان سال جاری با حضور بیش از 5000 شرکت کننده به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

تاریخچه میزبانی  مسابقات اولین دوره این رقابت ها سال 1372و به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد بطوری که این دانشگاه در این دوره در هر دو بخش دختران و پسران میزبان بود.

دومین دوره این بازی ها در سال 74 به شهر اصفهان واگذار شد که در این میان دانشگاه اصفهان میزبان رقابت های پسران و دانشگاه صنعتی این شهر نیز میزبان بازی های دختران بود.

سومین دوره این مسابقه ها در حالی در سال 76 برگزار شد که این بار شهر میزبان رقابت های دختران و پسران دیگر مشترک نبود و در این سال دانشگاه تبریز به عنوان میزبان پسران و دانشگاه شیراز نیز به عنوان میزبان رقابت های دختران دانشجو انتخاب شده بودند.

اما چهارمین دوره این بازی ها در سال 78 رقابت های پسران برگزار نشد و این دانشگاه الزهرا بود که میزبان بازی های دختران بود.

عدم برگزاری رقابت های پسران در سال 78 باعث شد تا پنجمین دوره این مسابقه ها، برگزاری هر دو سال یکبار المپیاد دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور را به صورت استث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه المپیاد ورزشی دانشجویی کشور/ دومین میزبانی دانشگاه تبریز

تاریخچه المپیاد ورزشی دانشجویی کشور/ دومین میزبانی دانشگاه تبریز