مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-16پزشكي

دخترانی که شرایط ازدواج ندارند، بخوانند


اگر سن باروری را از 15 سال تا 40 سال درنظر بگیرم، یک خانم یک سوم یا یک چهارم زندگی اش قدرت باروری دارد و پنجره باروری زنان بسیار کوتاه است.

- رییس مرکز باروری و درمان ناباروری همدان با بیان اینکه پنجره باروری زنان بسیار کوتاه است، گفت: افرادی که شرایط ازدواج و فرزندآوری ندارند می توانند فریز تخمک انجام دهند.

دکتر مرضیه فریمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره فریز تخمک دختران و زنان اظهار کرد: یکی از مراحل فریز تخمک تجویز داروهای تحریک تخمدان به تناسب هر فرد است چراکه هر ماه تعدادی تخمک وارد چرخه تخمک گذاری می شود اما در نهایت یک تخمک به بلوغ می رسد و مابقی وارد مراحل تحلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش سن، تمام اعضای بدن پیر می شوند اما تخمدان مظلوم ترین عضو است چراکه حتی در زمان تولد یک نوزاد دختر دو سوم تخمک هایی که در بدنش در ماه پنجم بارداری تولید شده را از دست می رود، افزود: جنین دختر در پنج ماهگی در شکم مادر شش تا هفت میلیون تخمک دارد اما وقتی متولد می شود دو میلیون آن باقی می ماند و زمانی که به سن بلوغ می رسد تنها به 300 هزار تخمک باقی مانده است.

فریمانی خاطرنشان کرد: اگر سن باروری را از 15 سال تا 40 سال درنظر بگیرم، یک خانم یک سوم یا یک چهارم زندگی اش قدرت باروری دارد و پنجره باروری زنان بسیار کوتاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخترانی که شرایط ازدواج ندارند، بخوانند

دخترانی که شرایط ازدواج ندارند، بخوانند