مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:122022-01-29اقتصادي

امکان نصب نیروگاه برق آبی در 600 سازه آبی کشور


مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: هم اکنون 700 سازه آبی در کشور احداث شده که فقط 100 سازه، سدهای بزرگ هستند و 600 سازه دیگر وجود دارد که می توان بر آن ها نیروگاه نصب کرد.

- به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه باید استفاده از نیروگاه های کوچک را بیشتر مورد توجه قرار داد افزود: در سال های گذشته حجم قابل توجهی سرمایه های سنگین در کشور انجام شده که این سرمایه گذاری ها قابل تکرار نیست بنابراین می توان با در اختیار قراردادن تسهیلات به بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه، امکان احداث نیروگاه های کوچک را در سازه هایی که در سال های گذشته ساخته شده است را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سد گلپایگان نخستین سد نوین کشور در سال 1326 ساخته و در سال 1336 به بهره برداری رسیده است گفت: از سال گذشته مراحل احداث یک نیروگاه 5 مگاواتی در این سد خاکی آغاز شده است سد گلپایگان نخستین سد خاکی کشور است که تاکنون فقط تأمین نیاز آبی دشت گلپایگان را برعهده داشته و هم اکنون نیروگاه برق آبی نیز در آن احداث می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به فراوانی خطوط انتقال آب که اختلاف ارتفاع آن ها بیش از 200 متر است ادامه داد: خط انتقال شهرهای مرکزی از سامانه الیگودرز به قم بیش از هزار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان نصب نیروگاه برق آبی در 600 سازه آبی کشور

امکان نصب نیروگاه برق آبی در 600 سازه آبی کشور