مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:072022-01-29اجتماعي

گونه های وحشی چرا در سطح شهر همدان دیده می شوند؟


معاون طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عدم مدیریت اصولی پسماند و عدم مدیریت اصولی سگهای بدون صاحب را از عوامل زمینه ساز حضور انواع گونه های حیات وحش در نزدیکی مراکز مسکونی اعلام کرد.

- مهدی صفی خانی به ایسنا گفت: حضور حیات وحش در سطح شهر به چندین عامل بستگی دارد که مهمترین آنها تخریب و یا تغییر کاربری زیستگاه و یا اکوسیستم های حاشیه مراکز مسکونی است.

وی افزود: مدیریت غیر اصولی حیوانات بلاصاحب از جمله غذادهی به سگ های بلاصاحب موجب بهم خوردن اکوسیستم نظم طبیعت بهم خورده و علاوه بر آن سایر حیوانات وحوش تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب گسترده زیستگاه و یا محیط های طبیعی این جانواران توسط انسانها، شاهد حضور آنها در حاشیه مراکز مسکونی هستیم، به گونه ای که در طی هفته های گذشته شاهد حضور شغال، گرگ و روباه در حاشیه مناطق مسکونی بوده ایم.

صفی خانی با بیان اینکه حضور جانوران وحوش در سطح شهر غیر طبیعی نیست، تصریح کرد: از دیرباز انسان ها در کنار سایر جانواران زندگی می کردند و به ویژه شاهد حضور این حیوانات در روستاها بودیم و این اتفاق غیر طبیعی نیست و نباید آنها را از بین ببریم چرا که در غیر این صورت نظم طبیعت بهم می خورد و تبعات آن به انسان بازخواهد گشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های وحشی چرا در سطح شهر همدان دیده می شوند؟

گونه های وحشی چرا در سطح شهر همدان دیده می شوند؟