مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:522022-01-29اجتماعي

گونه های مهاجم و خطرات زیستی آن ها بر تنوع زیستی


رییس گروه جانوری دفتر موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان ضمن حمایت از آموزش و اطلاع رسانی درباره گونه های مهاجم و خطرات زیستی آن ها بر تنوع زیستی، - برنامه هایی به منظور مقابله و کنترل گونه های مهاجم در دستور کار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سید مهدی مصطفوی با بیان این که سازمان محیط زیست برای مقابله و کنترل گونه های مهاجم برنامه هایی را در دستور کار دارد، اظهارکرد: گونه های مهاجم (Invasive species) به گونه هایی اطلاق می شود که توسط انسان ها وارد محیط غیر بومی شده است و در صورتی که این گونه ها بتوانند خود را با شرایط جدید محیطی سازگار کنند، تولید مثل می کنند، اثرات منفی بر محیط های وارد شده خواهند داشت.

وی مهم ترین عوامل موثر در موفقیت گونه های مهاجم را مقاومت به شرایط محیطی، فاصله نسل کوتاه و همه چیز خواری دانست و گفت: فعالیت های بشر در زمینه تجارت بین المللی از مهمترین راه های انتقال گونه ها به زیستگاه های جدید است.

رییس گروه جانوری دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی با بیان این که در حال حاضر خطرات گونه های مهاجم به مناطق غیربومی بیش از همه متوجه گونه های در معرض تهدید است، گفت: گونه های مهاجم، نگرانی هایی در محیط زیست، سلامت انسان، گیاهان، حیوانات همچنین پیامدهای اقتصادی را در بر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های مهاجم و خطرات زیستی آن ها بر تنوع زیستی

گونه های مهاجم و خطرات زیستی آن ها بر تنوع زیستی