مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:272022-01-29بين الملل

طرح شورای همکاری خلیج فارس برای اعتمادسازی مجدد با لبنان


در طول ماه های گذشته کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای فشار اقتصادی و سیاسی بر گروه های فعال در لبنان به بهانه ازسرگیری کمک ها تلاش کرده اند.

- در طول ماه های گذشته کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای فشار اقتصادی و سیاسی بر گروه های فعال در لبنان به بهانه ازسرگیری کمک ها تلاش کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، حزب الله لبنان را به حمایت از انصارالله یمن و آنچه تخریب جوامع این کشورها و حمایت مالی از فعالیت های خرابکارانه در سوریه، یمن و کشورهای دیگر منطقه می خوانند، متهم می کنند.

برای این کشورها طبق طرحی که احمد ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت با خود به بیروت آورد، پایبندی لبنان به قطعنامه های بین المللی و عربی و اجرای آن و بازگشت به توافق طائف مهم است.

همچنین برای آن ها قطعنامه 1559 درباره خلع سلاح تمام گروه های غیرمرتبط با دولت لبنان و قطعنامه 1680 درباره احترام به حاکمیت لبنان و تمامیت و استقلال سیاسی آن مهم است.

علاوه بر این مسائل، این کشورها خواهان مسائل دیگری نیز مثل مخالفت رسمی دولت با فعالیت های حزب الله و آنچه مداخله آن در کشورهای عربی می خوانند و پایبندی به مصوبه های اتحادیه عرب درباره محکومیت حملات انصارالله یمن به امارات و عربستان به جای مواضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شورای همکاری خلیج فارس برای اعتمادسازی مجدد با لبنان

طرح شورای همکاری خلیج فارس برای اعتمادسازی مجدد با لبنان