مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:172022-01-29پزشكي

افزایش حیوان گزیدگی در فارس


معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش موارد حیوان گزیدگی در فارس، از بررسی علت وقوع 2 مورد مرگ انسانی ناشی از هاری، - در جلسه کارگروه کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدرضا کریمی با اشاره به برگزاری کارگروه کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: حدود 75 درصد از بیماری های نوظهور و 60 درصد کل عوامل بیماری زا، بین انسان و دام مشترک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، کریمی گفت: این عوامل بیماری زا علاوه بر ایجاد بیماری در انسان، به دلایل مختلف همچون کاهش تولید فرآورده های دامی، مرگ و میر دام ها، معدوم کردن دام ها و تامین واکسن و داروهای موردنیاز، هزینه های بسیاری را به چرخه اقتصاد کشور تحمیل می کند.

او ادامه داد: در این بین، بیماری هاری به دلیل میزان کشندگی بالا (100 درصد کشندگی) یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که در بسیاری از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می آید.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود صرف میلیاردها ریال هزینه برای پیشگیری از هاری در افراد دچار گزش در کشور، اما سالانه شاهد مرگ غم انگیز تعدادی به دلیل ابتلا به هاری هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حیوان گزیدگی در فارس

افزایش حیوان گزیدگی در فارس