مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:022022-01-29اقتصادي

تجهیز 800 هکتاراز اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سامانه آبیاری نوین


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده که از این میزان 800 هکتار در سال جاری بوده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده که از این میزان 800 هکتار در سال جاری بوده است.

وی با اعلام این خبر، گفت: طبق برآورد اولیه 50 هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرایی برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را دارد که با احتساب اجرای طرح های آبیاری کم فشار این سطح به حدود 95 هزار هکتار می رسد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی، افزود: پیش بینی شده که تا سال 1407 سالانه حدود 2 هزار و 350 هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که تحقق آن بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

وی گفت:در سال های اخیر دولت از اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین های کشاورزی حمایت های خوبی داشته، به طوری که 85 درصد هزینه ها از سوی دولت تامین می شود و کشاورز 15 درصد از هزینه ها را تامین می کند.

یوسفی خاطر نشان کرد: راندمان آبیاری در سال های 1392 در سطح اراضی این استان 34 درصد بود که با اجرای طرح های آبیاری نوین این شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 800 هکتاراز اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سامانه آبیاری نوین

تجهیز 800 هکتاراز اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سامانه آبیاری نوین