مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:522022-01-29اقتصادي

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، چوب محصول ارزشمند جنگل است و در تکامل زیستی و اجتماعی انسان نقش مؤثری داشته است، این نیاز انسان به ناچار میزان برداشت چوب از جنگل را افزایش داده و این روند سبب بروز بحران های زیست محیطی شده و به چالش جهانی تبدیل شده است.

فرآیند مصرف چوب در جهان ازیک طرف و دخالت انسان در بهره برداری غیراصولی و غیر قانونمند از جنگل ها از طرف دیگر موجب شده جامعه جهانی راه برون رفتی برای این معضل جست وجو کند و به این منظور برای نخستین بار به میزبانی کشور فرانسه و مشارکت هشت کشور اروپایی که بعدها هسته اولیه کمیسیون بین المللی صنوبر را تشکیل داد، تنها راه چاره را در توجه به کشت درختان سریع الرشد یافتند و بعدها سازمان فائو این کمیسیون را در نشست عمومی با عنوان آی.

پی.

سی به رسیمت شناخت.

ایران در سال 1334 به عضویت کمیسیون مذکور درآمد و دوازدهمین کمیسیون بین المللی صنوبر در ایران تشکیل شد و مسائل مختلف صنوبر در زمینه های کشت، بهره برداری و صنایع آن در ایران به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

تأسیس کمیسیون بین المللی صنوبر نقش، اهمیت و جایگاه این درخت در فعالیت های زراعت چوب را مشخص کرد زیرا بین گونه های بی شمار چوب ده جنگلی اعم از سوزنی برگ و پهن برگ تنها جنس صنوبر توانسته نظر جامعه جهانی را به خود جلب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود